Sylt




De senaste veckorna har jag/vi plockat bär. Hallon och blåbär. Blåbären har vi fått jaga, de finns inte i någon enorm mängd direkt. Att jag och maken sedan handplockar gör väl sitt till. Tror jag ska investera i en plockare, det går ju lite fortare då. Det sura är ju att rensa dem sedan bara.




Hallonen finns i oerhörda mängder! Jag har styckefryst några för att ha till trevliga drinkar sedan, men resten har det blivit sylt av. Sammanlagt ungefär 6 liter hallonsylt och 3 liter blåbärssylt. Jag har även svartvinbär att plocka in. De är lite tråkigare att göra av med dock. Sylten blir inte så värst god tycker jag och saft vet jag inte om jag ids göra.

Fler som plockat bär?




Kommentarer
Postat av: issa

hej.

jag har plockat både blåbär och lingon, hade tänk göra sylt idag och har köpt hem syltsocker.

Nu är jag på jakt efter ett recept så jag vet hur mycket vatten och syltsocker jag ska ha till mina bär.

Har ca 3 liter av varje sort.

Något du har lust att hjälpa mej med? hittade din blogg när jag gogglade på blåbärssylt :)

Hälsningar Isabelle

2008-09-09 @ 11:29:05
URL: http://www.metrobloggen.se/idontthinkso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0