Långpannebröd

Det första projektet jag gjorde var bröd i långpanna. Nu är jag ju ingen hejjare direkt, nybörjare så det visslar om det är nog en bättre beskrivning. Men skam den som ger sig. Roligast av allt är att jag själv inte får äta brödet. Jag går på Cambridgekur och äter bara soppa ett tag nu. Lite frestande när köket doftar underbart, men först ska kilona bort innan jag mumsar nybakt!

Här är bildbevis på bakningen. Barnen och maken tyckte det var torrt. Jag frågade om de hade delat på brödet och det hade de ju naturligtvis inte... Så endera är det verkligen torrt eller så är det bra. Jag har en känsla av att jag var en smula frikostig med mjölet. Det är min gissning i alla fall. Skar rutorna lite tokigt innan gräddning så det är sprucket här och där, men som sagt, man lär så länge man lever.


image1

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0