Eldade upp muffins.

Men alltså ibland går det bara åt skogen.
Skulle göra mumsiga muffins med hasselnötter, Marabou mjölkchoklad och lite annat jox.
Rätt så lyxiga muffins med andra ord.

Allt gick bra, tills jag insåg att jag hade:

1. Stängt av ugnen, för varför stod den på?? Kanske för att det gräddades kakor i den??? DÖH!
2. Inte hört klockan som är nyinköpt för att det var hyfsat ljud på den, den gamla var synnerligen klen på den delen. Med en hörselnedsättning är det typ ett krav. Skit samma, glömde plåten inne i ugnen. Kollade alltså inte ens innuti ugnen då jag stängde av den. Klantskalle!!!


Mina mysiga krämiga muffins smakar knäck och är sega nu. De är abolut inget fel på smaken, men ska man servera dem till andra än familjen tro?

Har för övrigt gjort en lasagne som står i kylen och ska gräddas i morgon. Hoppas inte jag bränner upp den med.



Kommentarer
Postat av: Ingmarie Sellman

Ja, tänk det går inte alltid som man vill. Hos mig är trädgården täckt av snö, inte precis vad man hoppats på.

2008-05-18 @ 10:55:31
URL: http://mimmismat.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0