Tisdag och bakdag



Idag har jag varit ledig. Planerna var många, men det blev inte så mycket av det hela då jag insåg att jag saknade jäst i morse. Med - 20 grader var det inte läge att gå och köpa heller. Jag gillar inte att frysa.

Nu i eftermiddag fick jag dock jästen, så nu har jag deg på jäsning. Det är det matbröd som det finns recept på i inlägget under här. Gjorde bort mig lite dock. Som vanligt. Lyckades ta 1 dl linfrön istället för 0,5 dl. Får se hur det utvecklas dock. Det är lite synd, för fröna sväljer ju en massa vätska. Vore väl självklart om detta bröd blir äckligt med. Bara för att jag gör det ytterligare en gång. Blir det inget bra få jag be mamma baka det. Hon klarade ju bevisligen av det.

På torsdag ska jag iväg på pysselträff och funderar på vad jag ska ta med mig för fika. Det ska vara nåt lättbakat som tar liten tid, få ingredienser och det ska dessutom vara gott... Förslag någon? Tror det får bli en långpannekaka. Det blir mycket och det går fort.



Middag idag blev köttbullar, potatis, brunsås samt en fräsch grönsllad. Jag har satt som mål att det ska serveras grönsaker till alla middagar här hemma. Hitintills går det utmärkt i alla  fall. Till slut får jag nog äldsta dottern att äta mer än ett salladsblad med.

I helgen ska jag och nämnda dotter vara ensamma hemma. Jag tror vi får ta och baka lite då! Matbröd behövs alltid i denna frys. Skulle inte skada om vi bakade nåt slags fikabröd med, OM det skulle komma någon fikagäst. Det är nästan pinsamt då det aldrig finns nåt gott i denna frys numera. Inte ens Mariekex.

Maten i helgen då? Jo, bla ska vi äta hemgjord pizza, men jag latade mig och köpte en sån här "allt i ett". Recention kommer senare efter testet.

Kommentarer
Postat av: Åsa72

Åh vad bra att du testar och recenserar det där pizakitet, för jag har redan köpt ett jag med, och tänkt testa det nån dag...

Och du, jag råkade också ta lite för mycket linfrön i degen, men det blev riktigt gott iaf...

Ha det gott!

Kram Åsa

2009-02-04 @ 19:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0