Önskelistan då. En totalt lyxig och onödig sådan.

Idag är det så varmt att jag bara inte orkar fundera på att göra nåt husligt. Kanske i kväll/natt om det har svalnat av lite. :-)

Önskelista igen då. Dreglar runt på nätet och kikar på SVINDYRA apparater och annat totalt onödigt.

Kolla in denna Kitchen Aid, viss tusan borde jag få en sån? Någon annan får hemskt gära betala dock.
Notera gärna att bara för att den är rosa kostar den 6 495 kr, köper jag en vit kostar den 4995! Hehe... Sedan att den inte klarar mer degvätska än 7,5 dl är ju rätt så klent iofs, men för en kakdeg vore den ju helt klart aldeles oumbärlig tycker jag. Eller nåt.

Den är ju snygg om inte annat. Håller det som köpargument?




Min lilla assistent, en sån som hackar saker (vad de nu heter) höll jag på att elda upp häromsistens då jag gjorde deg till en blåbärspaj. Fast den har jag ju fått efter min farmor så den har väl en 15 år på nacken. Elvispen la nästan av bara för att jag vispade grädde. Luktade liksom lite bränd el. Är det bra det?

Tror de apparaterna snart får gå till den eviga vilan på elskroten. Jag klurar på om mina köksattrialjer håller på att få en totalchock över att nyttjas överhuvudtaget? Jag menar, de har ju stått i vila i ett antal år, och sedan kommer husliga Liza och bara våldskör med alla apparater. Kanske lite väl brutalt för dem?

Sedan tycker jag att varje kök borde ha en riktig gasspis, sedan vill jag har en varmluftsugn med, en sån där bred så man kan baka 1-metersbröd. Får väl kasta ut ett av köksskåpen, men det kan det ju vara värt. Jag lider inte brist på skåp i mitt kök sas.

Ett nytt kök grinar jag väl inte heller över egentligen... Ett större behöver jag inte, men ommöblering av bänkar och lite sånt. Det vore galet bra!

Maken skriker högt av skräck inför en massa jobb igen vid det här laget är jag rädd. Får ta det hela med lite ro då.
Ett tag.
Men den där ROSA Kitchen Aiden.
Mamma mia..........

Kommentarer
Postat av: Linda

En Kitchen Aiden tillhör något som vi vill ha med.



7,5 dl låter verkligen inte speciellt mycket dock som du säger.



Ja du drömmarna är många helt klart. Jag hade inte tackat nej till ett nytt kök heller eller ett större.

2008-05-30 @ 11:31:54
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com/
Postat av: runa

Nu kan du skicka en kommentar och skriva vilket pris det ska vara på min tävling som uppekommer i morgon!!



Allt bra?

2011-03-21 @ 17:40:35
URL: http://runaas.blogg.se/runa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0