Önskelista

Nu när jag har insett hur roligt det är med bakning och konservering så måste jag ju anordna en riktigt dyr och fin önskelista.

1. Bakformar. Jag äger inga för matbröd. Så två såna måste ju bara införskaffas, annars blir det ju inte så roliga bröd alla gånger kan jag tro.

Jamie Oliver har några i silikon. Jag antar att de är svinaktigt dyra. Någon som har provat att baka i silikonformar? Fungerar det? Jag har faktiskt en form i silikon som är från Tupperware. Kanske skulle testat att göra en sockerkaka i den. Duktiga spenderskan Liza handlar saker utan att använda dem.



2. Ugnssten. En sån man kan baka pizza på i ugnen, eller kanske tunnbröd. Vore ju rent ljuvligt att ha en sådan! Husmodern har en sån i sin butik. Men den lär ju vara lite kostsam i frakten skulle jag tro.




3. Saftmaja. Behöver man en sån? Eller är det bara ett sabla bök? Ska man gå på loppis eller ska man köpa en ny?



Kommentarer
Postat av: Malin

Köp saftmajan på loppis för tusan!! :D

2008-05-10 @ 09:33:41
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: anna

Jag skulle rekomendera rårörd saft istället för i saftmaja. Det känns verkligen som man tar tillvara på bären bättre då. Lycka till med dina inköp.

2008-05-10 @ 16:08:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0