Lite svammel från husliga Liza.

Jag är just nu glad att jag bakar bröd och tar hand om vad naturen har att ge. Man spar pengar och det gör då rakt inget! Med en resa till Bulgarien framför oss så behöver jag snåla in på det mesta! Jag ska gå till grannen och fråga om jag fårlite rabarber av dem sedan, mina vill ju inte växa sig stora. Tror nog att jag får gödsla mera faktiskt! Nästa år kanske de tar sig!



Jag har insett att mitt frysskåp är för litet! Det kommer aldrig kunna svälja de mängder jag vill stoppa in i det! Kött, bär, kryddor, svamp, bröd och annat är alldels för mycket för det vanliga skåpet! Så nu kollar jag priser på en mindre frysbox som jag ska kunna ha i pannrummet. En 200 liters bör gå in hoppas jag.

Till hösten ska jag köpa älgkött tänkte jag. Det är på tok för dyrt med nötkött på affären. Sedan insåg jag häromdagen att det är fett så innifriden! Vad stoppar de i det egentligen? Gjorde en lasagne och den flöt av flott. Fy bubblan!! Sedan smakar det inte gott heller för den delen. Jag skulle inte ha något emot nötkött om jag skulle köpa av en bonde, för då vet jag ju vad jag får. Men på affären ska det bojkottas.

Jag köper inte heller torsk! Vägrar sponsra en utfiskning av den fisken. Helst av allt ska man ju äta bara det som finns i sin egna närbelägna sjö, men då får vi väl äta mört eller nåt. Maken är dessutom den som fiskar, och han kastar tillbaka allt smått jox, så vi fick väl svälta om vi skulle leva på det han kommer hem med. ;-)

Nu har jag två kilo murklor att ta hand om. De ska rensas och förvällas i två omgångar. Sedan har jag nog kanske så jag klarar mig ett tag! Blir nog en repa till skogen i morgon ändå för att se om det har växt upp några till. Men det har ju varit rätt så kallt, så det är nog inte så sannolikt.


I morgon ska jag baka bröd med. Idag ska jag papperspyssla. Jag har ju en blogg till med sådant. HÄR finner du den.

Dagens middag är ugnsstekta grönsaker med pasta! Är det gott kommer recept sedan. Annars så får ni leva i ovisshet.

Kommentarer
Postat av: annamaria

Makalösa rabarber!! Får nog också köpa en ny rot.

2008-05-21 @ 15:18:41
URL: http://annamariasmatblogg.blogspot.com
Postat av: Malin

Hallå!



Kolla in min blogg!



Kram Malin

2008-05-21 @ 22:34:50
URL: http://lillpiga.blogspot.com
Postat av: lisa

Hej! Vilken fin blogg med härliga bilder. jag vill också ha en rosa Kitchen Aid!

2008-06-02 @ 10:43:39
URL: http://matalskaren.taffel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0