Har jag blivit Huslig?

Ja det är ju en fråga man kan ställa sig. Jag har aldrig någonsin varit en människa som intresserat mig för mat och bak. Mat har man ätit för att man måste och bröd bakas helt enkelt inte. Det är trist och bara ett sabla massa bök.

Någonstans ändrades det för ett par veckor sedan.

Efter att ha surfat runt i vanlig ordning så hittade jag en blogg som jag blev kär i. Kan man säga så? Jo, jag tycker nog det. Jag hittade till Frun på gårdens blogg. Jag föll som en fura. Jag har läst hela bloggen. Allt.

Dagen efter så skickade jag maken på handlings lista då jag låg och sov. På kvällen bakade jag bröd. Behöver jag säga att maken och barnen var synnerligen förvånade över mitt tilltag? Glada med. De är verkligen inte bortskämda med nybakat. Sist jag bakade var för ett år sedan ungefär. Då blev det en långpanna med moccarutor.

Nu hoppas jag att jag har återfunnit den där känslan av huslighet och fortsätter baka, laga mat och ta hand om vad naturen har att ge. Jag behöver ju bara gå tre steg utanför farstukvisten så finns skafferiet på plats!

Kommentarer
Postat av: Fru B

Oj..

Oj!

Oj :)

Jag blir helt rörd. Wow. Tack för de vackra orden.

Stor kram!

2008-05-06 @ 18:50:50
URL: http://frunpagarden.blogspot.com/
Postat av: Malin

Visst är hennes sida helt underbar! Jag har följt den länge nu och hade en länk till den även på min blogg.Hon har massor av fint och varje gång man kikar in där blir man sugen på att ställa sig i köket...fniss..

KramMAlin

2008-05-07 @ 11:32:58
URL: http://www.malinesdag.blogspot.com/
Postat av: ANNAANNA

Jepp, "Frun på gården" är en av de bästaste bästaste bloggarna.

2008-05-07 @ 23:44:19
URL: http://wonderings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0